Klachten
Ervaart u een probleem op of met onze school? Probeer er eerst samen met de betrokkenen uit te komen. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u het probleem bespreken met de contactpersoon of in gesprek gaan met onze schooldirecteur.
Komt u er samen op school niet uit? Dan kunt u het probleem kenbaar maken bij het bestuur van Agora. Het College van Bestuur is bereikbaar via het mailadres secretariaat@agora.nu.
Het College van Bestuur zal kijken of door hun bemiddeling een oplossing kan worden bereikt.
Ook kunt u contact opnemen met de (externe) vertrouwenspersoon van Agora. De vertrouwenspersoon is onafhankelijk en niet aan de school verbonden. De vertrouwenspersoon gaat na of door bemiddeling een oplossing kan worden bereikt of dat er aanleiding is om een klacht in te dienen.
De vertrouwenspersoon is bereikbaar via het mailadres info@in-b-tweenadvies.nl.
Als het probleem niet opgelost is/wordt kunt u een klacht indienen bij het College van Bestuur van Agora of bij de klachtencommissie. Agora heeft geen eigen klachtencommissie maar heeft zich aangesloten bij een landelijke geschillencommissie (Geschillen Commissie Bijzonder Onderwijs).
Het indienen van een klacht:
- wordt schriftelijk gedaan;
- bevat uw naam en adres;
- bevat de naam van degene over wie de klacht gaat;
- bevat de naam en adres van de school;
- omschrijft de klacht en de periode waarin de klacht zich afspeelt;
- bevat een kopie van eventuele relevante stukken;
- en is voorzien van een datum en een handtekening.
Dit kan worden gestuurd aan:
- het College van Bestuur
- per mail: secretariaat@agora.nu of
- per adres: Postbus 88, 1500 EB Zaandam
Of aan:
- de klachtencommissie van de landelijke Geschillen Commissie Bijzonder Onderwijs. Gegevens van deze stichting treft u aan op www.geschillencommissiesbijzonderonderwijs.nl .
Lees de volledige klachtenregeling
Contactpersonen
Onze school is een Vreedzame School. Dit betekent dat wij met respect met elkaar omgaan. Dit past bij onze identiteit. Leerkrachten, ouders of kinderen, kunnen echter conflicterende meningen hebben die tot klachten kunnen leiden. Daar willen wij zorgvuldig mee omgaan. Door de school zijn twee contactpersonen benoemd, achterin de schoolgids vindt u hun namen. Deze twee contactpersonen hebben als taak aan de ouder met een klacht een luisterend oor te bieden en behulpzaam te zijn bij het volgen van de genoemde procedure om het conflict op te lossen.